Van idee tot concept.

In de concepten die wij ontwikkelen staan mensen altijd centraal. Want met welke boodschap kan je ze nu het beste bereiken om jouw doel te behalen. Simpel gezegd is het eigenlijk de kunst van het versieren.
Bij de eerste oogopslag moet de aandacht gevangen worden en de interesse gewekt zijn om vervolgens in actie te komen om die ander te veroveren. Het klinkt misschien simpel maar dit is het niet.
Wij gebruiken sociaal academische kennis om de doelgroep te begrijpen en gebruiken die kennis om de interesse verder op te wekken. Bij de conceptontwikkeling is het eerste idee een ruime gedachte die gereflecteerd wordt op een test panel vanuit de doelgroep. Door de feedback van de het test panel weten wij hoe de boodschap overkomt en tot welke actie het geleidt heeft.

Concept ontwikkeling is voor ons in de schoenen van de doelgroep te staan en het maximale resultaat te behalen voor onze opdrachtgevers door hun boodschap helder en simpel neer te zetten.Doordat we niet de gebaande paden belopen raken onze opdrachtgevers soms wel eens in de war. Hoezo slaan ze stappen over in hun manier van denken?
Ondernemers en overheden zijn specialist op hun vakgebied met ons omdenken als storytellers en hun specialisme komen we tot geweldige resultaten. De concepten van POV media hebben altijd maximale impact van het communicatie doel.
Of het nu wervend moet zijn om een product te verkopen, nieuwe collega’s te zoeken of om een imago verandering teweeg te brengen. Wij krijgen het voor elkaar om het doel op een effectieve en efficiënte manier te bereiken.

Hieronder een aantal voorbeelden van concepten ontwikkeld door Point of View Media

Trucklife TV

Format en realisatie: POV Media
Ontwikkeld voor: Sectorinstituut Transport en Logistiek
Online distributie: Telegraaf Media Groep
Serie: 10 afleveringen
Lengte: 8 minuten
Doel: 150.000 views
Bereik: 974.000 views

Trucklife TV is een online real-life tv programma, waar het chauffeursvak centraal staat. Door mee te rijden met verschillende chauffeurs en ze aan het werk te zien, krijgen we een mooie kijk op het chauffeursbestaan.

Lost Glory - Pilot

Concept: Aart-Jan Aantjes
Ontwikkeld door: Point of View Media
Serie: 10 afleveringen
Lengte: 24 minuten
Taal: Engels

Abandoned man-made structures around the world have been capturing our imagination for centuries. These structures are loaded with history, unbelievable beauty and each one has their own fascinating story to tell.
The recent rise in the popularity of ‘urban exploration’ only enhances the fact that these stories need to be brought back to life.

Truck Live Radio

Format: POV Media
Ontwikkeld voor: Sectorinstituut Transport en Logistiek
Distributie: Talpa Radio / Radio 538
Lengte: 27 uur

Aandacht genereren voor de logistiekesector met name het vak van vrachtwagenchauffeur. Waar kun je beter het vak beleven dat op de weg zelf. Vanuit een speciaal omgebouwde vrachtwagen wordt in 4 dagen 27 uur live radio gemaakt, inclusief visual radio doormiddel van 12 camera's gemonteerd op en om de vrachtwagen.

Documentaire "De man achter het Masker"

Over: Johnny Kraaijkamp
Naar idee van: Sanne Kraaijkamp
Format en pilot realisatie: POV Media
Lengte: Documentaire 75 min

Voor het grote publiek was John een succesvol acteur en komiek, maar dat staat in schril contrast met persoon buiten de schijnwerpers. In de documentaire zullen zijn drank- en medicijnverslaving behandeld worden, maar ook de manisch- depressiviteit waarmee hij worstelde. Het publiek krijgt een kijkje achter het masker van deze grote artiest door de ogen van zijn dochter Sanne.