Communicatiestrategie en organisatiestrategie komen in de kern op één simpel ding neer. Mensen activeren!
Wanneer de intrinsieke motivatie aangesproken wordt zal er een energie verandering plaats vinden
waar iedereen garen bij spint.

(HR) Veranderstrategie
Binnen POV Media is de organisatie- en veranderstrategische kennis en kunde tot academisch niveau ontwikkeld. De ontwikkeling is ingegeven vanuit efficiëntie oogpunt. Binnen de werkomgeving zijn er diverse factoren die processen kunnen remmen of versnellen. Factoren zijn procedures, technische hulpmiddelen maar vooral de mensen met al hun autonome gedachten over het proces. Door alle factoren in kaart te brengen komen remmingen en storingen naar voren die het succes in de weg staan. Om verandering binnen een organisatie te weeg te brengen ontwikkelen we een veranderstrategie samen met de stakeholders binnen de organisatie. De tijdspanne van de strategie is afhankelijk van het adaptatievermogen van de mensen bij de aanpassing van de technische hulpmiddelen, maar ook bij het transformatievermogen van de mensen binnen de organisatie bij procedure aanpassingen.
Een verandering die ingezet wordt door pressie zal geen blijvend resultaat hebben. Iedere blijvende verandering komt voort uit de intrinsieke motivatie. Het succes van de veranderstrategie ligt hem in het respect te hebben voor de mens binnen de organisaties.

Communicatiestrategie.
Vanuit onze agogische achtergrond ontwikkelen wij al jaren zeer succesvolle communicatie strategieën, omdat wij weten hoe we mensen echt kunnen bereiken en respecteren. Tegenwoordig is online zichtbaarheid de key tot succes. Om de juiste doelgroep te bereiken is het belangrijk het juiste distributiekanaal te gebruiken, met op maat gemaakte content.

Binnen de veranderende wereld en de communicatie uitingen waar we onder worden bedolven, is het van belang om je doelgroep te bereiken en te interesseren.
Content zonder strategie zal zelden zijn doel bereiken. Vandaar dat wij vanuit onze content creatie ons gespecialiseerd hebben in strategische inzet van content.
Om de juiste strategische keuzes te maken om te communiceren kijken wij vooral naar de doelgroep en zoeken een vorm die hun taal spreekt.. Wat voor mensen zijn de ontvangers en welke actie willen we dat zij na het ontvangen van de boodschap gaan ondernemen.
Een goede communicatie strategie draait om oprechte interesse in mensen en de intrinsieke motivatie die geactiveerd wordt.

Hieronder een aantal voorbeelden waar we aan gewerkt hebben.

Vogelbescherming Nederland

  • Strategische inzet video content
  • Inhoudelijk/technische workshops
  • Persoonlijk advies interne makers
  • Inhoudelijk advies tijden ontwikkeling content
  • Technisch advies voor realisatie content
  • Praktische inhoudelijke ondersteuning
5e4a7834-9eb5-4fe6-b46c-c4f30c69f55c
eo-logo

MEDAIR Nederland / HQ Zwitserland

  • Directie en bestuur adviseren over inzet video content
  • Einde jaar campagne opzet en begeleiding
  • Video content impact advies
  • Content creatie efficientie advies
  • Formatteren inhoud en vormgeving van Vlog vanuit werkveld
  • Ontwikkeling Global video Brand Guidelines
  • Creatie Global Branding video tools

 

Femke foundation

Evangelische Omroep

  • Omroep organisatie analyse
  • post productie afdeling analyse
  • Herstructurering inzet personeel en verantwoordelijkheden
  • Concreet implementatie advies op afdelingsniveau postproductie
  • Ontwikkeling evaluatie systeem externe medewerkers
  • Hernieuwde visie totaal productieproces televisie programma's
Medair_Wordmark_Rood_POV

Femke foundation

  • Meerjaren communicatie strategie
  • Media contact en woordvoering
  • Herstructurering online zichtbaarheid
  • ontwikkeling Interne en externe communicatiemiddelen